|  log ind  |  faq  |  a-z  |

LEFT_NYBORG

Adventure Race

HF Adventure Race 2017

HF Adventure Race er et løb for alle aktive og eventyrlystne personer. Der stilles op med 3-mands teams – enten herre, dame eller mix-hold. Du kender ikke på forhånd de udfordringer du vil blive stillet over for - men du kan være sikker på, at det er alsidige udfordringer der både vil udfordre fysik, psyke og teamwork. Racets poster kan være både til lands til vands og i luften.

Hvert år arrangerer kursister og lærere fra HF & VUC FYN Nyborg "Adventure Race". Løbet har base ved det historiske voldanlæg omkring Nyborg slot.Det smukke voldanlæg vil sammen med by- og natur i og omkring Nyborg danne ramme for løbet.

I 2017 ligger HF Adventure Race Nyborg, fredag d. 28. april fra kl. 10-15. Der vil være løbsbriefing fra kl. 9:00.
Løbet er i kategorien "Fighter", og afstande og udfordringer ligger på et niveau, hvor alle unge/aktive personer kan deltage. Løbet indebærer ca. 10-12 km løb og 15-20 km cykling. Dog er distancerne opdelt undervejs med førnævnte udfordringer blandet indimellem - glæd jer!

Se vores teaser for løbet her: https://youtu.be/fEnn6iK9m0A

Det er muligt at leje MTB’er for 150 kr. pr styk efter først til mølle princippet. VUC Nyborgs MTB’ere har almindelige pedaler, og IKKE klikpedaler til cykelsko. Kontakt Martin på mlf@vucfyn.dk, såfremt du/I ønsker at leje MTB'ere. Udlevering af MTB'ere sker i tidsrummet 9:20-9:45 i skolegården.

ADRESSE FOR LØBET: 

Vestergade 7, 5800 Nyborg.
Indkørsel til parkering sker ad Lindealleen.

Tilmelding og pris

Deltagerbetaling er 400 kr. pr. hold, inden 17. marts 2017. Efter 17. marts er prisen 600 kr. pr. hold.
Incl. i prisen er mad og drikkelse der serveres til alle deltagere efter gennemførelse af løbet.
Tilmelding foregår holdvis via dette skema

Der er et begrænset antal pladser. Holdpladserne fordeles efter først til mølle-princippet.

REGLER OG POINTGIVNING

Alle regler for løbet SKAL være læst og forstået inden løbsdagen, jf. denne opdaterede version (omskrivninger og tilføjelser er anført med grøn ift. DARU's standardregler). Reglementet kan findes HER.
Løbet afgøres som følger: Flest checkpoint obligatorisk (CPO), dernæst flest checkpoint valgfrie (CPV), dernæst hurtigste tid samlet set for hele løbet. Cut off kl. 15:00, dvs. at alle hold skal have indleveret deres klippekort til HQ (HeadQuarter) senest kl. 15:00. For sen indlevering af klippekortet medfører diskvalificering af holdet.
Der vil kunne spørges ind til reglementet under selve løbsbriefingen kl. 9:00. Hvert hold må stille med maksimalt 2 holddeltagere til briefingen. Det anbefales at være 2 holdrepræsentanter til briefingen, således at én ikke skal huske det hele.

UDSTYRSLISTE PR. HOLD

• Min. 1 rygsæk inkl. 2 vandfaste penne, tre 20-kroner samt badetøj og lille håndkllæde
• 3 sæt vind- og vandafvisende overtrækstøj. Overtrækstøjet kan placeres ved holdets tildelt bås, tæt ved HQ.
• Min. 3 drikkedunke.
• Førstehjælpskit (min. sportstape, kompresforbinding og et alu-tæppe).
• 1 x vandtæt kortholder (kan evt. konstrueres af medbragt plastikchateque og tape).
• 1 Kompas.
• Løbesko (evt. 1 par ekstra* løbesko og sokker, såfremt det første par sko og sokker bliver våde).
• Lappegrej inkl. 2 dækjern og pumpe (VUC Nyborgs MTB’ere har racerventiler).
• 3 cykler (helst MTB).
• 3 Cyklehjelme er påtvunget pga. sikkerhed og skal bæres under hele racet, hvilket også gælder løbeaktiviteter (undtaget er vandaktiviteter).
• Evt. madpakke/energi til løbet. Efter løbet vil der være en lettere bespisning (incl. i deltagergebyret).
• Badetøj (badebukser eller badedragt/bikini) til mulige vandaktiviteter.
•  Evt. håndklæde og skiftetøj til bad efter Adventure Racet (bademulighed i Nyborghallerne).

  • Evt en 20 kr. til opbevaring af tøj

*Ekstra sko og sokker samt evt. et ekstra sæt motionstøj  SKAL opbevares i vandtæt pose i skifteområdet.


**SIKKERHED OG ANSVAR

Alle deltager på egen risiko, og skal selv på hver aktivitet vurdere sikkerheden. Alle skal inden deltagelsen underskrive en ansvarserklæring. Ønsker personer under 18 år at deltage, forudsætter det at forældrene eller rette vedkommende fra uddannelsesinstitutionen, inden løbet underskriver en ansvarserklæring. Ansvarserklæringen skal afleveres ved tilmelding på løbsdagen i HQ, hvor løbstrøjerne (skal bæres af alle tre holdmedlemmer under hele løbet) udleveres i tidsrummet 08:15-08:45.


SAMLET TIDSPLAN OVER DAGEN

08:15: HQ åbner
08:15-08:45: Aflevering af ansvarserklæringer samt udlevering af løbstrøjer i HQ
09:00-09:25: Løbsbriefing i lokale 2.5 på 2.sal (max 2 holdmedl.)
09:20-09:45: Udlevering af Mountainbikes i garagen i skolegården
09:30-09:50: Opvarmning ved Fitness World Nyborg
09:50: Briefing af startaktiviteten på Eksercerpladsen
10:00: Racet ”skydes”  i gang med startaktivitet på Eksercerpladsen
15:00: Cut off - alle hold skal senest kl. 15:00 have indleveret deres klippekort til HQ. Afleveres der senere end kl. 15:00 diskvalificeres holdet.
15:45-16:15: Præmieoverækkelse i alle tre kategorier: herre, mix og dame
16:15-17:00: Let eftermiddagsbespisning

NB: Mulighed for bad og omklædning fra kl. 13:00-17:30 i Nyborghallerne, halvej 1 - 5800 Nyborg

Du kan se billeder fra de tidligere år, ved at klikke på året i menuen til venstre.